آخرین کیس ها

پر بازدیدترین مقالات

نمونه برداری پستان با دکتر قائمیان (CNB)


نمونه برداری چیست؟

در نمونه برداری توده پستان، سوزن چندین مرتبه از لایه هایی که باید آزمایش شوند عبور می کند. پزشک از سوزن برای جدا کردن نمونه ی بافت استفاده می کند. بیوپسی سوزنی گاهی با استفاده از سی تی اسکن و یا سونوگرافی انجام می شوند. این ابزارهای تصویربرداری به پزشک کمک کرده و او را تا رسیدن به محل نمونه برداری هدایت می کنند.

بافت‌برداری یا بیوپسی، که به آن تکه‌برداری یا بافت برداری نیز می‌گویند، یک نوع تصویربرداری پزشکی است که معمولاً توسط یک جراح یا متخصص رادیولوژی انجام می‌شود. بیوپسی روشی برای برداشتن قسمتی از بافت یا نمونه‌ای از سلول‌های بدن است تا بتوان آن را در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل کرد و برای بررسی وجود یک بیماری یا تعیین وسعت آن استفاده می شود. بافت برداشته‌شده معمولاً توسط متخصص آسیب‌شناسی (پاتولوژیست) زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود، اما می‌تواند به شکل شیمیایی نیز آنالیز شود. تنها راه تشخیص قطعی اکثر سرطان‌ها، انجام بیوپسی است.

نمونه برداری توده پستان

در این ویدیو جناب دکتر قائمیان نمونه برداری توده پستان را بر روی بیمار انجام می دهد. در نمونه برداری چندین سلول از توده برای آزمایش کردن سرطانی بودن یا نبودن توده برداشته می شود.

قبل از عمل بی حسی جزئی به ناحیه نمونه برداری تزریق می شود و سپس با استفاده از سونوگرافی و سوزنی خاص نمونه برداری توده پستان انجام می شود. بیمار ممکن است در طول انجام عمل احساس ناخشایندی در ناحیه نمونه بردای احساس کند. برای برداشتن نمونه ایی کافی برای آزمایش از توده چندین بار نمونه برداری می شود. این روش کم درد، بدون عارضه ، سریع بوده و در ناحیه نمونه برداری شده ذخم و آثاری به جا نمیزارد. ناحیه نمونه برداری شده در اکثر موارد پس از یک هفته کاملا ترمیم شده و بیمار میتواند به زندگی روزمره خود بازگردد.

برچسب های مرتبط :

بازدید های این مقاله

1150 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !

نمونه بیماران مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نمونه بیماران مشابه

فهرست