آخرین کیس ها

پر بازدیدترین مقالات

اهمیت آزمایش ژنتیک با دکتر اخوان نیاکی


در این ویدو دکتر هاله اخوان نیاکی، متخصص ژنتیک تحصیل کرده در کشورهای فرانسه و آمریکا در مورد اهمیت آزمایش ژنتیک قبل از بارداری و مزایای آن صحبت می کنند.

اهمیت آزمایش ژنتیک

خوشبختانه به دلیل اهمیت آزمایش ژنتیک، برای تشخیص بیماران مبتلا به تالاسمی در کشور ما قبل از ازدواج از زوجین آزمایش خون گرفته می شود و افرادی که دچار کم خونی هستند در آن مرحله یا گلوگاه شناسایی می شوند و به سمت آزمایشگاه های ژنتیک راهنمایی می شوند. آزمایشگاه ژنتیک پس از انجام آزمایش به خانواده اعلام می کنند که آیا بارداری امن است یا خیر. معمولا در هفته دهم تا دوازدهم بارداری از جنین نمونه برداری ساده انجام می شود و وضعیت سلامت جنین ظرف مدت کوتاهی مشخص می شود.

راهکار های والدین

اگر جنین مبتلا باشد، والدین می توانند مجوز قانونی دریافت کرده و می توانند سقط درمانی انجام دهند و در بارداری بعدی شانس خود را امتحان کنند و احتمال مبتلا بودن جنین در هر بارداری 25% است. در نتیجه احتمال سالم بودن جنین 75% است. با این حال با توجه به اهمیت آزمایش ژنتیک توصیه می شود تا زوجین آزمایشات خود را به لحظه آخر موکول نکنند بطوری که خانم باردار شود و بعد آزمایشات ژنتیک مربوطه را انجام دهد. استرس وارد شده به مادر در دوران بارداری نه برای مادر و نه برای جنین و نه برای خانواده خود مفید است.

توصیه دکتر اخوان نیاکی

پیشنهاد می شود قبل از اقدام به بارداری همه آزمایشات و مشاوره لازم انجام شود و در زمان لازم در طول بارداری به آزمایشگاه ژنتیک مراجعه کنید تا آزمایشات لازم برای شما انجام تا وضعیت جنین مشخص شود. اگر جنین مبتلا بود (که خطر آن 25% است) والدین می توانند مجوزهای قانونی را برای سقط دریافت کرده و شانس خود را مجددا امتحان کنند. شایان ذکر است که 75% احتمال سالم بودن جنینی وجود دارد. در هر صورت این آزمایشات باعث اطمینان خاطر شده و خانواده می توانند با خیال راحت بارداری خود را سپری کنند و فرزند سالم خود را با خیال راحت در آغوش بگیرند.

بازدید های این مقاله

3 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !

نمونه بیماران مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نمونه بیماران مشابه

فهرست