آخرین کیس ها

پر بازدیدترین مقالات

مزایای اهدای خون با دکتر محمدی فیروزجایی


در این ویدو دکتر فیروزجایی متخصص داخل و مدیرکل انتقال خون کشور در مورد مزایای اهدای خون و زیر ساخت های اهدای خون استان صحبت می کنند.

مزایای اهدای خون 

یک واحد خون که اهدا می شود مزایای زیادی دارد و برای خود فرد اهدا کننده هم مفید است. یک واحد خون تبدیل به فرآورده هایی می شود که جان سه نفر را نجات می دهد. از افرادی که برای اهدای خون مراجعه می کنند آزمایشاتی رایگان انجام داده می شود که شامل آزمایشات ایدز و آزمایشات هپاتیت و دیگر آزمایشات می شود. همچنین فشار خون و نبض افراد مراجعه کننده گرفته شده و آنان معاینه می شوند که خود مشابه ویزیت رایگان است و فرد می تواند از سلامت خود آگاه شود که خود یکی دیگر از مزایای اهدای خون است. مزیت دیگر نجات دادن جان سه نفر از بیماران به وسیله فرآورده های خونی است که افراد اهدا کننده می دهند.

اهدای خون در استان مازندران

در سراسر استان مازندران 11 پایگاه ثابت و 3 پایگاه سیار وجود دارد که همیشه در حال کار هستند و از اهدا کنندگان محترم استقبال می کنند. در حال حاضر 14 هزار بیمار خاص در استان وجود دارد که به خون نیاز دارند، این بیماران شامل بیماران تالاسمی، بیمارانی که دیالیز انجام می دهند، بیماران سرطانی و بیماران هیموفیلی می شوند. توصیه می شود تا افراد بین 18 تا 65 سال برای اقدام خون مراجعه کنند و از مزایای آن بهره ببرند.

اهمیت اهدای خون

برای افرادی که حجامت انجام می دهند نیز توصیه می شود آن را بعد از سن 65 سالگی انجام دهند تا آن خون دور انداخته نشود و صرف درمان بیماران نیازمند شود. از بین 14 هزار بیمار نیازمتد خون استان 40% از آنان دچار تالاسمی هستند. خون اهدا شده در استان مازندران به دیگر استان ها نیز انتقال داده می شود. به دلیل کمبود خون اهدا شده یک بسته خونی بین دو کودک مبتلا به تالاسمی اشتراک گذاشته می شود. به همین دلیل از مردم عزیر انتظار می رود تا استقبال کنند و حداقل یک بار برای اهدای خون اقدام کنند و از مزایای آن بهره ببرند.

بازدید های این مقاله

2 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !

نمونه بیماران مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نمونه بیماران مشابه

فهرست