آخرین کیس ها

پر بازدیدترین مقالات

معاینات فردی پستان با دکتر شهلا یزدانی


در این ویدو دکتر شهلا یزدانی جراح و متخصص بیماری های زنان و زایمان در مورد معاینات فردی پستان و مزایای آن صحبت می کنند.

معاینات فردی پستان چیست؟

یکی از کارهایی که خود بیمار می تواند انجام دهد، معاینات فردی پستان بصورت ماهیانه است که توسط خود فرد انجام می شود. توصیه می شود از سن 20 سالگی هر خانمی هر ماه پس از پایان عادت ماهیانه معاینه خود معاینه پستان را انجام دهد. این معاینه شامل هم مشاهده و هم لمس می شود. در مشاهده قرد در جلوی آینه مشاهده پستان ها انجام دهد و در صورت شناسایی هر ضایعه ایی به پزشک مراجعه کند.

مواردی که در معاینات فردی پستان باید به آن دقت شود: تورم، کشیدگی پوست، کشیدگی نوک پستان به داخل، تغییرات پوستی (پوست پرتغالی) و قرمزی است که در صورت مشاهده حتما به پزشک مراجعه شود. در لمس اگر توده یا سفتی به خصوص اگر توده یک طرفه باشید باید به پزشک مراجعه شود.

سرطان پستان چیست؟

سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان های است که سالیانه تعداد زیادی از بانوان به آن مبتلا شده و بیماران قبلی این عارضه از علائم جدی آن رنج می برند. برای کاشه عوارض این بیماری باید تومور هایش را به موقع تشخیص داد. برای تشخیص زودرس لازم است یک سری معاینات دوره ایی و بررسی ها توسط بیماران انجام شود.

دکتر شهلا یزدانی :


دکتر شهلا یزدانی جراح و متخصص بیماری های زنان و زایمان دارای دوره تکمیلی جراحی سرطان های زنان از کشور استرالیا هستند. ایشان در سال 1379 برد تخصصی جراحی زنان از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده و سپس در سال 2010 میلادی دروه تکمیلی برای جراحی سرطان های زنان را در کشور استرالیا از بیمارستان Royal hospital for women شهر سیدنی دریافت کرده اند.

ایشان از سال 1384 به بعد به عنوان هیات علمی در دانشگاه پزشکی بابل شروع به فعالیت کرده اند و با رتبه استادی در تربیت داشنجویان پزشکی و دستیار تخصصی جراحی زنان فعالیت دارند و همچنین در امور درمان بیماران زنان و به خصوص تومور های زنان مشغول به فعالیت می باشند. در این قسمت دکتر یزدانی در مورد معاینات فردی پستان صحبت می کنند.

برچسب های مرتبط :

بازدید های این مقاله

10 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !

نمونه بیماران مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نمونه بیماران مشابه

فهرست