ام آر آی مفاصل تحتانی

(زمان تقریبی برای خواندن : )

اندام تحتانی از مفصل ران شروع و تا انگشتان پا را شامل می شود. مفصل لگن، استخوان لگن را به استخوان فمور یا ران وصل می ‌کند. اندام تحتانی مسئول مستقیم راه رفتن بوده و به همین دلیل اختلال در کارکرد و فعالیت آن موجب ناراحتی و افت عملکرد فرد خواهد شد. درد، تورم و خشکی در حرکت از معمول ترین مشکلات سیستم حرکتی است که به علت اختلال در کارکرد مفصل بوجود میاید که می توان این اختلالات را با ام آر آی مفاصل تحتانی تشخیص داد.

در صورتی که نیاز به تصویربرداری ام آر آی زانو یا پا دارید از طریق سامانه نوبت دهی آنلاین و یا با تماس به شماره 35159-011 داخلی 1 اقدام به نوبت گیری کنید.

ام آر آی اندام تحتانی

کیس های ام آر آی مفاصل تحتانی

در ام آر آی مفصل چه چیزی بررسی می شود ؟


در این روش به بررسی وضعیت تمام استخوان ها و مفصل ها، بافت های نرم به خصوص بخش های متصل به آن ها ، تاندون ها، رباط ها، عضلات، غضروف ها مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین می توان از آن برای جستجوی عفونت و توده استفاده کرد.

بیمار و دستگاه ام آر آی

نحوه انجام ام آر آی : 


ام آر آی در داخل یک آهنربای بزرگ انجام می شود و فرد بر روی تخت و در مرکز دستگاه قرار می گیرد. در طی انجام ام آر آی ، دستگاه با روشن و خاموش کردن آهنرباهای کوچک بدن را اسکن می کند. یک سری امواج رادیویی به بدن ارسال شده و سپس دستگاه امواج رادیویی برگشتی را دریافت می کند و از رایانه ای برای ایجاد تصاویر از قسمت بدنه در حال اسکن استفاده می کند. امواج رادیویی ای که ارسال شده و مورد استفاده قرار می گیرند در این روش کاملا بی خطر هستند.

اسکنر می تواند صدای آزار دهنده ای ایجاد کند، بنابراین به افراد هدفون داده می شود. صدای ضربه زدن به دلیل وجود آهنرباهای کوچک موجود در دستگاه است که خاموش و روشن می شوند.

بیمار و آماده ساز

بازدید های این مقاله

528 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !
فهرست