در سی تی اسکن ریه بیمار کووید با استفاده از اشعه ایکس تصاویر عرضی مقطعی از ریه و بالا تنه ایجاد می کند. پزشکان می توانند نشانه های التهاب دستگاه تنفسی را در رادیولوژی یا سی تی اسکن قفسه سینه مشاهده کنند. در سی تی اسکن ریه ممکن است یکی از موارد مشاهده شده، نمای شیشه ایی (ground glass opacity) باشد.

از زمان شیوع ویروس کرونا یا همان کووید-۱۹، سی تی اسکن ریه در کنار سایر تست ‌های کرونا یکی از ابزارهای تشخیص بوده است. سی تی اسکن ریه به راحتی می ‌تواند ندول‌ های بسیار کوچک را نشان دهد بنابراین برای تشخیص سرطان ریه در مراحل اولیه بسیار موثر است.

سی تی اسکن ریه در کووید چه خاصیتی دارد؟

در سی تی اسکن ریه بیمار کووید، دستگاه با سرعت بالا تصاویر با جزییات از بدن ایجاد می کند. این تصویربرداری ممکن است برای گرفتن تصاویری بهتر از ساختار های داخل قفسه سینه استفاده شود. سی تی اسکن یکی از بهترین روش های برای مشاهده نسج نرم مانند قلب و ریه ها است.

کووید 19 میتواند مشکلات ریوی مانند ذات الریه و در بدترین حالت سندرم اختلال تنفسی حاد ایجاد کند. سپسیس که یکی دیگر از مشکلات احتمالی کووید 19 است می تواند به ریه ها و دیگر اعضا صدمه بلند مدت وارد کند. انواع جدید کووید 19 نیز ممکن است باعث دیگر بیمار های بیشتری برای مسیر تنفسی مانند برونشیت ایجاد کند که ممکن است شدید شده و نیاز به بستری شدن ایجاد کند.

گزارش پزشک:


در HRCT از ريه ها(اسپيرال ، مولتي ديتکتور 16، مقاطع اگزيال با ضخامت 1mm بدون فاصله ) ، بدون كنتراست تزريقي :

-Ground glass opacities منتشر ريه ها ( white lung ) مطرح کننده Viral pneumonia وسيع مي باشد. ( با درگيري بيش از 90  درصد حجم ريه )

نتیجه: Highly suggestive of COVID-19

برچسب های مرتبط :

بازدید های این مقاله

210 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !

بیماری های مشابه

فهرست