آخرین کیس ها

پر بازدیدترین مقالات

سی تی اسکن آنژیوگرافی از عروق مغزی-بیمار 2


سی تی آنژیوگرافی (CTA (Computed tomography angiography یک روش نوین تشخیص پزشکی است.

در صورتی که پزشک ناهنجاری ‌هایی در رگ‌ ها و عروق اجزای بدن را تشخیص دهد ممکن است برای بیمار سی تی آنژیو تجویز کند. اطلاعاتی که از سی تی آنژیو به دست می ‌آید به تشخیص بهتر و درک وضعیت بیمار کمک می‌ کند.

خون رسانی به مغز از دو منبع انجام می شود: عروق کاروتید داخلی که از قسمتی از گردن که شریان های کاروتید مشترک جدا می شوند ریشه میگیرد و عروق گردن.

چرا از سی تی آنژیوگرافی عروق مغز استفاده میشود؟

از سی تی آنژیوگرافی عروق مغزی میتوان برای ارزیابی وضیعت بیماران مبتلا به سکته مغزی حاد با استفاده از شناسایی لخته های خون در شریان های مغز استفاده کرد. همچنین میتوان از آن برای شناسایی آنوریسم های کوچک یا ناهنجاری‌ های شریانی داخل مغز که می توانند مرگبار باشند استفاده کرد. گرچه سی تی آنژیوگرافی عروق مغز میتواند به منظور تعیین شدت تنگی عروق، تصاویری با کیفیت از شریان های کاروتید ایجاد کند، انباشتگی کلسیم ها (پلاک های کلسیفیه) در قسمت هایی که عروق جدا می شوند ممکن است در ارزیابی دقیق شدت تنگی عروق، تداخل ایجاد کند. به همین خاطر اقلب از ام آر آنژیوگرافی (MRA) به این منظور استفاده می شود.

گزارش پزشک:


سی تی آنژیوگرافی عروق مغزی با بازسازی های آگزيال ، ساژیتال ، کرونال و 3D رنگی -مقاطع ظريف و بازسازي هاي عروقي ( multi detector 16 slice ):

در تصاویر اگزیال و کرونال و ساژیتال تهیه شده از عروق مغز پس از تزریق کنتراست شریان‌های ورتبرال، بازیلار، کاروتید داخلی، حلقه ویلیس،PCA ، MCA و ACA دو طرف و نیز ورید ها و سینوس های وریدی اینتراکرانیال حاجب شده اند.

شواهدی به نفع وجود تنگی و یا اثر فشار خارجی و یا Filling defect ، آنوریسم و یا مالفورماسیون عروقی و ترومبوزیس مشاهده نمی‌شود.

– هيپوپلازي شريان ورتبرال راست مشهود است .

برچسب های مرتبط :

بازدید های این مقاله

431 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !

نمونه بیماران مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نمونه بیماران مشابه

فهرست