آخرین کیس ها

پر بازدیدترین مقالات

سی تی اسکن آنژیوگرافی از آئورت شکمی تا دیستال اندام تحتانی دوطرف-بیمار1


سی تی آنژیوگرافی (CTA (Computed tomography angiography یک روش نوین تشخیص پزشکی است.

در صورتی که پزشک ناهنجاری ‌هایی در رگ‌ ها و عروق اجزای بدن را تشخیص دهد ممکن است برای بیمار سی تی آنژیو تجویز کند. اطلاعاتی که از سی تی آنژیو به دست می ‌آید به تشخیص بهتر و درک وضعیت بیمار کمک می‌ کند.

وقتی که آئورت از قسمت شکم عبور می کند به آن آئورت شکمی می گویند.آئورت دیستال قسمتی از آئورت شکمی است که از مهره چهارم قفسه سینه به سمت پایین بدن میرود.

چرا سی تی اسکن آئورت شکمی تا دیستال انجام می شود؟

سی تی آنژیوگرافی آئورت شکمی و دیستال برای تشخیص قسمت های تضعیف شده آئورت یا رگ ها استفاه شده و همچنین جریان خون را نمایش میدهد. این نوع سی تی آنژیوگرافی تصاویر دقیق تری از شریان های خونی نسبت به ام آر آی و یا سونوگرافی در اختیار پزشک قرار میدهد. این نوع سی تی آنژیوگرافی با کنتراست (ماده حاجب) انجام میشود.

سی تی آنژیوگرافی آئورت شکمی  تا دیستال می تواند آئورت شکمی و دیستال را ارزیابی کند و در صورت وجود آنوریسم در آئورت، وسعت آنوریسم و رابطه آنوریسم به شاخه های اصلی رگ ها و بافت های کناری را با دقت و سرعتی بالا تشخیص دهد. همچنین میتوان از آن برای تشخیص اندازه آنوریسم، ارزیابی بردگی عروق، گرفتی دیواره رگ، هماتوم داخل دیواره، پارگی رگ و پارگی رگ به همراه هماتوم استفاده کرد.

گزارش پزشک :


سی تی آنژیوگرافی آئورت شکمی تا دیستال اندام تحتانی دوطرف با بازسازی های آگزيال ، ساژیتال ، کرونال و 3D رنگی -مقاطع ظريف و بازسازي هاي عروقي ( multi detector 16 slice ):

پس از تزریق ماده حاجب ائورت شکمی، شریان‌های ايليک ، فمورال مشترک، فمورال سطحی، فمورال عمقی، پوپليته ال، تیبیای خلفی و تیبیای قدامی تا انتهاي دورساليس پديس در دو طرف حاجب شده است.

– پلاک هاي اترو اسکلروتيک در ديستال آئورت شکمي و در شريان هاي ايلياک دو طرف وشريان هاي فمورال
( ناحيه کانال هانتر ) مشهود است ولي شواهدي از تنگي ، نقص پرشدگي و run off مشهود نيست .
-تغييرات DJD پيشرفته در زانوي راست و چپ رويت شد .

برچسب های مرتبط :

بازدید های این مقاله

355 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !

نمونه بیماران مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نمونه بیماران مشابه

فهرست