آخرین کیس ها

پر بازدیدترین مقالات

نمونه برداری CNB ریه بیمار


نمونه برداری CNB ریه روشی برای برداشتن تکه ایی از بافت ریه برای ارزیابی است. این نمونه برداری معمولا بین 30 تا 60 دقیقه طول میکشد.

شما باید بین 6 تا 12 ساعت قبل از نمونه برداری ریه ناشتا باشید. دستورعمل های پزشک در مورد مصرف نکردن دارو های ضد انعقادی غیراستروئیدی مانند : آسپرین، ایبوپروفن، یا رقیق کننده های خون مانند: وارفرین برای مدتی کوتاه قبل از بیوپسی را دنبال کنید.

ممکن است از رادیولوژی یا سی تی اسکن قفسه سینه برای یافتن نقطه دقیق نمونه برداری استفاده شود. اگر بیوپسی با سی تی اسکن انجام شود شما ممکن است در طول نمونه برداری دراز بکشید.

نمونه برداری CNB چیست؟

نمونه برداری CNB ریه (کاور یا پوششی) نوعی از نمونه برداری ریه است که در آن سوزنی توخالی که به یک دستگاه برای برداشتن تکه های بافتی متصل است، استفاده می شود.

بافت‌برداری یا بیوپسی ، که به آن تکه‌برداری و نمونه‌برداری نیز می‌گویند، یک آزمایش پزشکی است که معمولاً توسط یک جراح یا متخصص رادیولوژی انجام می‌شود. بیوپسی روشی برای برداشتن قسمتی از بافت یا نمونه‌ای از سلول‌های بدن است تا بتوان آن را در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل کرد و برای بررسی وجود یک بیماری یا تعیین وسعت آن استفاده می شود. بافت برداشته‌شده معمولاً توسط متخصص آسیب‌شناسی (پاتولوژیست)  زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود، اما می‌تواند به شکل شیمیایی نیز آنالیز شود.  تنها راه تشخیص قطعی اکثر سرطان‌ها، انجام بیوپسی است. بیوپسی روشی کم‌خطر و بدون درد است.

نمونه برداری CNB ریه وقتی که مواردی غیر طبیعی در سطح ریه، خود ریه، یا دیواره قفسه سینه وجود دارد انجام می شود. در بیشتر موارد برای رد کردن احتمال سرطان استفاده می شود. نمونه برداری CNB ریه معمولا بعد از اینکه ناهنجاری هایی در رادیولوژی یا سی تی اسکن ریه مشاهده می شود تجویز می شود.

بيوپسي تحت هدايت سي تي اسکن :

تحت هدايت سي تي اسکن سه نمونه CNB از توده پاراورتبرال راست تهيه شد .
تصاوير پيوست مراحل قرارگيري سوزن در توده را نشان مي دهد .

برچسب های مرتبط :

بازدید های این مقاله

93 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !

نمونه بیماران مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نمونه بیماران مشابه

فهرست