آخرین کیس ها

پر بازدیدترین مقالات

سی تی اسکن متاستاز اومنتوم


سی تی اسکن شکم و لگن یکی از روش های تصویربرداری با سی تی اسکن است. این روش با استفاده از تشعشعات تصاویر عرضی از شکم و لگن ایجاد میکند. در این کیس متاستاز اومنتوم، آدنوم، هیدرونفروز کلیه راست و تغییرات DJD مهره های لومبار دیده می شود.

گزارش پزشک


در سی تی اسکن اسپیرال شکم و لگن با کنتراست خوراکی و وریدی (مولتی دیدکتور 16 با مقاطع ظریف و بازسازی های ساژیتال و کرونال) و مقایسه با سی تی اسکن تاریخ 1401/12/01 :

ضایعه ای در کیسه صفرا، مجاری صفراوی، طحال، کلیه چپ، پانکراس و آدرنال راست مشهود نیست.

کلیه چپ به خوبی کنتراست را ترشح کرده است .

مایع آزاد در حفره شکم و لگن رویت نمی شود. ضایعه ای در پروستات مشهود نیست.

ضایعه کبدی هیپودنس کوچک به قطر 14mm در سگمان 7 لوب راست کبد دیده می شود .در تصاویر در دسترس به خوبی کارکتریزه نمی شود . به نظر این ضایعه به صورت کوچک تر و محو تر در سی تی اسکن قبلی نیز دیده میشد .( به قطر کمتر از 10mm ). follow up جهت R/O متاستاز پیشنهاد می شود .

توده ایزودنس ( HU = 65 ) به قطر 20mm چسبیده به بازوی لترال آدرنال چپ مطرح کننده ادنوم مشهود است. ( بدون تغییر نسبت به سی تی اسکن قبل )

 توده های نسج نرمی فراوان با حدود نامنظم چسبیده به اومنتوم به قطر 5mm تا 25mm  مطرح  کننده متاستاز رویت شد . ( بدون تغییر نسبت به سی تی اسکن قبل )

ندول های نسج نرمی در مجاورت لترال کولون صعودی مطرح کننده پریتونئال کارسینوماتوز می باشد. ( بدون تغییر نسبت به سی تی اسکن قبل )

با توجه به عدم وجود کنتراست خوراکی در سیگموئید واتساع ناکافی آن بررسی و مقایسه یافته های این قسمت با محدودیت همراه است . در هر صورت به نظر تغییر قابل توجهی نسبت به سی تی اسکن قبلی وجود ندارد .

هیدرونفروز Mild در کلیه راست همراه با تاخیر در ترشح  مشهود است. ( جدید نسبت به سی تی اسکن قبل ) حالب این سمت تا ورودی لگن دیلاته است . احتمالا دو سنگ کوچک به اقطار3mm و 4mm در level L5/S1  در مسیر حالب این سمت قرار دارند .

هرنی کوچک در طرف راست خط وسط ناحیه اپیگاستر رویت شد . ( بدون تغییر قابل توجه نسبت به سی تی اسکن قبل ) 

ضایعه اوستئوبلاستیک به قطر 8 mm چسبیده به کورتکس خلفی تروکانتر بزرگ فمور راست مشهود است. ( بدون تغییر نسبت به سی تی اسکن قبل ) 

اسکار جراحی در میدلاین شکم مشهود است.   

شواهد کولوستومی در LLQ رویت شد .

مثانه خالی می باشد .    

 تغییرات DJD در مهره های L2/L3 و L3/L4 دیده می شود .

برچسب های مرتبط :

بازدید های این مقاله

515 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !

نمونه بیماران مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نمونه بیماران مشابه

فهرست