سی تی اسکن گوش

(زمان تقریبی برای خواندن : )

سی تی اسکن گوش به رادیولوژیست اجازه می دهد تا ساختارهای ریز گوش داخلی و کانال های شنوایی را بررسی کند. همچنین در مورد التهاب مزمن، می توان استخوان های شنوایی را با این روش بررسی کرد. همچنین سی تی اسکن برای بررسی عارضه های خاص گوش نیز استفاده می شود.
در صورت نیاز به تصویربرداری سی تی اسکن دارید از طریق سامانه نوبت دهی آنلاین و یا با تماس به شماره 35159-011 داخلی 2 نوبت بگیرید.
سی تی اسکن گوش داخلی

کیس های سی تی اسکن گوش

سی تی اسکن گوش داخلی چگونه انجام می شود؟


دستگاه سی تی اسکن همانند حلقه ایی بزرگ و ضخیم است، به همراه تختی در قسمت جلویی که شما در زمان انجام تصویربرداری بر روی آن دراز می کشید. این دستگاه در طول تصویربرداری صداهایی بلند ایجاد می کند. بیمار در طول تصویربرداری هیچ گونه دردی احساس نخواهد کرد.

آمادگی های این روش چیست؟


در بسیاری از موارد، قبل از انجام سی تی اسکن باید با پزشک خود مشورت کنید، چراکه تصویربرداری های سی تی اسکن باید به دلیل قرار دادن بیمار در معرض اشعه، با توصیه پزشکی انجام شوند.

خود تصویربرداری نیازی به آماده سازی خاصی ندارد، با این حال، ممکن است در برخی از موارد تصویربرداری با کنتراست انجام شود. برای انجام سی تی اسکن با کنتراست، آزمایشاتی برای ارزیابی وضعیت عملکرد کلیوی تجویز میشود تا مقادیر کراتینین و اوره مشخص شود. در صورتی که سی تی اسکن گوش داخلی با کنتراست باشد شما باید از 6 ساعت قبل از تصویربرداری ناشتا باشید.

در رابطه با سی تی اسکن با کنتراست برای افراد دیابتی، مصرف داروی متفورمین باید 48 قبل از تصویربرداری و 48 ساعت بعد از آن متوقف شود.

چرا سی تی اسکن گوش داخلی تجویز می شود؟


پزشک شما ممکن است این سی تی اسکن را توصیه کند تا عارضه های زیر را تشخیص دهد:

دستگاه سی تی اسکن

خطرات این روش چیست؟


سی تی اسکن از اشعه استفاده می کند و به همین دلیل انجام آن در طول بارداری توصیه نمی شود چراکه ممکن است برای جنین مضر باشد.

نتایج گزارش شده با این روش به تنهایی برای تشخیص بیماری ها کافی نیست.

در صورتی که سی تی اسکن گوش داخلی با کنتراست انجام شده باشد، ممکن است در برخی موراد واکنش آلرژیک رخ دهد. کسی که به ید حساسیت دارد نمی تواند از کنتراست استفاده کند.

بازدید های این مقاله

2158 نفر

به این مقاله امتیاز بده !

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای

اولین شخصی باشید که امتیاز می دهید !

به اشتراک بگذارید !
فهرست